Conversie optimalisatie

Haal meer resultaat uit jouw website

Wat betekend conversie optimalisatie? Conversie optimalisatie CRO (Conversie Ratio Optimalisatie) is niet één ding het zijn vaak meerdere acties begrippen om iemand wat op de website te laten uitvoeren. Dit kan zijn het sturen naar een offerte aanvraag een verkoop realiseren. Stel je hebt een webshop hier wil je graag een conversie omzetten naar een nieuwe klant en/of leads. Dat is een conversie!

Ontdek de mogelijkheden van website optimalisatie

Haal alles uit jouw website met conversie optimalisatie

Je WordPress website draait overuren het aantal bezoekers is niet meer te overzien. Toch heb je geen of weinig leads, de verkopen zijn niets tegenover het aantal bezoekers van je website. Je mist dus feitelijk de actie van de bezoeker. Dan is het tijd voor conversie optimalisatie.

Wat kan Conversie optimalisatie ?

De opzet van conversie optimalisatie is je bezoeker de potentiele klant zo te laten veranderen dat zij binnen no time van bezoeker van jouw website tot klant zijn geworden. Dit kun je bereiken door diverse soms diepgaande aanpassingen te laten verrichten op je website. De gebruikelijke A/B testen zijn een goed voorbeeld hiervan. Hierbij maak je 2 pagina varianten aan van een product of dienst en ga je meten welke variant A of B beterere resultaten boekt. Je kijkt tevens ook naar andere acties van variant A en B. Zo kun je nauwkeurig een optimale conversie pagina opmaken met resultaten geboekt uit de praktijk.
Redenen genoeg dus om jouw duurzame conversie optimalisatie uit te besteden aan iemand met ervaring!

Conversie optimalisatie

Waarom conversie optimalisatie?

Je hebt hebt misschien op dit moment een budget lopen voor SEO of Adwords campagne? De kosten hiervan kunnen aardig oplopen je wilt natuurlijk graag deze uitgaven snel terugverdienen. Je krijgt nu wel het aantal bezoekers dat je graag wilde maar nu hangt het verder af van de functionaliteit van de website. Door bezoekers op een effectievere manier door je website heen te loodsen kun je snel je conversie met een aardig percentage verhogen.

Meer Conversie & Leads

Meer leads en conversies genereren

Betere pagina overzicht de juiste CTA’s plaatsen pagina optimalisatie het aspect op verkopen en doelen halen. Ervoor zorg dragen dat je bezoekers nieuwe potentiele klanten je website niet meer vergeten. De perfecte indeling van je landingspagina, afbeeldingen en knoppen op de website betekent meer leads en conversies genereren plus meer rendement. Media71 kan je website of webshop diepgaand analyseren en helpen met verschillende oplossingen om je website van een betere hogere conversies en meer leads te voorzien .

ONLINE CONVERSIE VERHOGEN MET DE JUISTE EXPERTISE

Meer conversies & snellere leads realiseren

CRO Specialist

Conversieratio verhogen? De CRO specialist kan je helpen met onderzoeken te doen waarom mensen afhaken en niet tot koop of lead overgaan.

Content Specialist

Kan je website voorzien van ijzersterke teksten die niet alleen door jouw doelgroep wordt gewaardeerd maar ook door Google.

Google Analytics

Via Google Analytics is het mogelijk diepgaande analyses en bepaalde acties te verkrijgen over het gedrag van jouw bezoeker.

Landingspagina conversie optimalisatie

Conversie optimalisatie kan ook voor jouw bedrijf of onderneming veel doen. Je wilt toch ook dat bezoekers graag slimmer door je website navigeren.

Conversie optimalisatie kun je op diverse manieren toepassen. Hierboven hebben we het al gehad over de gebruikelijke A/B Testen. We gaan nu eigenlijk terug in de tijd naar de start waar het allemaal begonnen is in de wereld van conversie optimalisatie, maar het werkt nog steeds. Wist je bijvoorbeeld dat de kleur van de buttons alleen al samen met het contrast van je pagina groot effect kan hebben op het koop gedrag van de bezoeker? Zeker als je iets wilt aanbieden of verkopen zijn dit nog steeds belangrijke factoren voor je website. TIP: Laat je bezoekers verleiden en gebruik verleiding maak je pagina op zijn mooist.

Landingspagina
Een speciaal ontworpen conversie, landingspagina voor je product of dienst draagt bij aan een veel grotere conversie.

Belangrijke elementen van een landingspagina

  • De titel van de pagina.
  • Duidelijke CTA call to actions
  • Verwijder elke vorm van afleiding
  • Kort en passend content met emotie
  • Doorklikken naar een specifieke gedeelte
  • Eenvoudig offerte aanvragen
  • Juiste afbeeldingen
  • Bedankpagina